bir şey aramak isterseniz

28 Eylül 2010 Salı

anne sütü


... vermek sabır işi. gerçekten.

çok şükür ki biz şimdiye kadar ciddi bir problem yaşamadık. sadece ilk günler malesef çoğu annenin yaşadığı acaba sütüm yetmiyor mu endişesini ben de yaşadım. çünkü ece daha çok ağlıyordu,daha çok gazı oluyordu, ay hava çekiyor herhalde gibi yorumlar oluyordu. bu da canımı daha çok sıkıyordu. oysa canım kızım ne yapsın ? hem bana, hem dünyaya, hem açlığa, hem doymaya dolayısıyla da emmeye yeni yeni alışıyordu sadece.

neyse ki bu konuda bilinç sahibi olmaya uğraşıyorum. okuyorum ve soruyorum. deli gibi tatlılara sarılmadım mesela. sadece ilk ayımın içinde tahin ve ürünlerinden faydalandığımı saymazsak :) bol su içiyorum ve bol emzirmeye çalışıyorum. ece nin kilo alımı da normal sınırlarda gitti şimdiye kadar. ilk başlarda ne zor bu iş, oysa mama öyle mi, iki çalkala mama hazır ver çocuğun ağzına ooohh diyordum ! evet utandım şimdi !

süt verdikçe bu işin ne kadar - klişe olacak ama - mucizevi olduğunu gördüm. bebeğiniz, ne ağzı var söyleyebiliyor ne kalkıp isteyebiliyor, sadece size muhtaç beslemeniz için. anne de kendi kanından canından ona süt veriyor, emerken sadece doymuyor, gözlerini badem badem açıp anneciğini tanımaya çalışıyor,dokunuyor, inceliyor. müthiş bir bağ kuruluyor böylece. sizin canınızdan can buluyor.

haftaya ece üç aylık olacak, kırkı bir çıksa derken kızım üç ayını bitirdi. dileğim altı aylık olana kadar sadece süt verebilmek. inşallah nasip olur.

hamiş : anne sütü ile ilgili dr. anıl yeşildal ın bir makalesini buldum internette araştırırken, çok faydalı buldum.
bir de fotoğrafı takip ettiğim blogcu anne den aldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder