bir şey aramak isterseniz

22 Ekim 2010 Cuma

sağlık ocağı peşimizi bırakmıyor !

hamileliğim sırasında bir gün telefonum çaldı. elif hanım gebeliğinizle alakalı sizi sağlık ocağından arıyoruz dediler, bizim evimize yakın olan sağlık ocağı. bir takım sorular sordular, sat, hangi hastaneye gittiğim, ilk hamilelik mi, daha önce bir gebelik yaşadınız mı gibi... ve beni kendilerinin de muayene için beklediklerini söyleyerek kapattılar. fakat sağlık ocakları sadece haftaiçi mesai saatlerinde çalıştıkları için gitmem mümkün olamazdı tabi ki. zaten açıkçası çok da üstüne düşmemiştim.

sonra ece dünyaya geldi. ben incirli deki ethica hastanesinde doğumumu yaptım. eve döndüğümüzde bir gün bu sefer kapı çalındı. iki hanım sağlık ocağından geldiklerini söylediler. sivil kıyafetleri vardı ve ben onları içeri buyur etmekten korktum. bana yine bazı sorular sordular: nasıl doğurdum, bebek kaç kiloydu, boyu ne kadardı, ben iyi miydim, ateşlenmem oldu mu gibi... bu arada kapı üstünde tansiyonuma, ateşime baktılar. bebeğin 15. gününde yapılacak zeka testi için merkezlerine davet ettiler ve gittiler. evet aynen kapı üstünde beni ufak bir muayeneden geçirip gittiler !

ben bu ziyarete çok şaşırmıştım, bu kadar ilgileniliyor mu diye düşünmüştüm. oysa asıl ilgilenmeyi ece nin 15. gününde sağlık ocağına gittiğimizde gördüm. ece yi hemen hiç bekletmeden yukarı kata aldılar. onu muayeneye hazırlarken beni de aşağı doktora yönlendirdiler. hamilelikten sonra kan değerlerime bakılması gerekli olur diyerek yine beklemeden doktora girdim, benim için yapılacak kan tahlillerini yazdı ve kan alınması için yönlendirdi. ben orada sırada bekledim, içeri girdiğimde ise ' aa neden beklediniz siz, lohusalarımızı sırasız alıyoruz' dediler! neyse bu arada yukarıda babası ile muayeneden geçen ececim kan alınmasına hazırlanıyordu. bana biraz emzirirsem bebeğin daha rahat olacağını söylediler, onu emzirdim. beni beklerlerken ceyhun a bir sürü bilgiler vermiş bebek hemşiresi. ağlamaları, gazının çıkarılması, emzirirken rahat ettirilmesi ile ilgili. bütün ölçülerini almışlar. bu arada beni muayene eden doktor yukarı çıkıp ece ye de baktı, daha sonra da beni dışarı çıkarıp babası yanında iken kızımın topuğundan kan aldılar. bu arada da aile planlaması bölümünde bir hemşire bana lohusalık, korunma, emzirme gibi konularla alakalı biligiler verdi. kan sonuçlarında ancak bir problem çıkarsa arayacaklarını söyleyerek bizi uğurladılar.

ece nin birinci ve ikinci ayında biz hastaneye kendi doktoruna muayenelere gittiğimizde ise bu sefer telefonla beni yine yine arayarak kontroller için kendilerine gidebileceğimizi, aşıların ücretsiz olarak zaten orada yapıldığını hatırlattılar, gitmezsek de en azından arayıp çocuk bu ay şu şu aşıları oldu diye bilgi vermemizi istediler.

belki bir avrupa ülkesinde ya da aile hekimliği kavramının yerleşik olduğu her yerde çok normal karşılanacak bu durum bizi o kadar şaşırttı ki! bu ilgi hayrete düşürdü. herkesi böyle aradıklarını duyduk. özel hastanelerde gebeliği takip edilen anne adaylarının sat bilgileri sağlık bakanlığı na bildiriliyormuş, adrese göre uygun olan sağlık ocağı gebeliklerini takip ediyormuş. bebek doğduğunda ise aşılarını, kontrollerini yapıp vitaminlerini veriyorlar. mesela bize de d vitamini vermişlerdi ilk gittiğimizde.

ilginç değil mi? bir devlet kurumu peşinize düşsün ve kendilerinden hizmet almanız için siz davet etsin ... alışık olmayınca sanki bir tek bize böyle davranılıyormuş gibi hissettik biz. gönül tüm sağlık hizmetlerinin ülkemizde kolay, ferah mekenlarda, uzmanlaşılmış ve ayrıcalıklı olmasını istiyor.

bu arada biz kendilerine her ne kadar müteşekkir olsak da aylık kontrollerimize doğum yaptığımız hastanede devam ediyoruz. bunun nedeni doktorumuza gelişen güvenimiz, ona her zaman her saat doktorumuza ulaşabilme konforu ve  hastanenin ekipman özellikleri. ama özel hasteneler ya da kliniklerden hizmet alamayacak aileler için sağlık ocağı hizmetini pek beğendiğimizi bildirmek istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder