bir şey aramak isterseniz

10 Ocak 2011 Pazartesi

doğan cüceloğlu

televizyondaki programlarından tanımıştım, ismini ve kitaplarını biliyordum ama okumamıştım hiç. şimdilerde okumaya başlamıştım ki geçenlerde kanal d deki doktorum programında izledim kendisini tekrar. akşam da eşime şöyle dedim: 'bi' gün durup dururken yolda bir adama sarılıverirsem o doğan cüceloğlu' dur, sakın kızma :) '

hani bazen tv de birini görürsünüz, eğitimsiz, sadece şarkı söyleyerek ya da bir program yapıyor olarak tanınmıştır. ama bir profesör - tıp doktoru olabilir, belki de eğitimci- hakkında şöyle söyler mesela : 'ay ben bu adamı çok beğeniyorum, çok doğru anlattıkları bak sööliyim, tam biliyo gibi konuşuyo di mi hocaam!! '. işte ben doğan cüceloğlu'na karşı aynen bu durumdayım! sanki tesadüfen anlatıyormuş gibi hissettiriyor bana, bu da tabi tekrar iletişim konusundaki üstadlığını gösteriyor. yine haddim olmayarak bu yorumu yapıyorum bakın :)

programdaki konu anne-baba ve çocuk ilişkileri idi. doğru bildiklerimden bazılarının yanlış olduğunu öğrendim mesela kısıtlı zaman içinde. daha önceden edindiğim bazı bilgiler de tekrar edildi. programın sonunda şunu düşündüm : ' biz ebeveyn olarak okuyoruz, izliyoruz, merak ediyoruz, soruyoruz, öğreniyoruz. başkası bambaşka bir şey söylüyor onu da araştırıyoruz. büyükler daha da başka şeyler söylüyor onları da tamamen kulak ardı etmiyor,dikkate alıyoruz. e öğren öğren nereye kadar ? ne çıkacak bu karışık bilgi sepetinden ? kendimiz içinden boğulup gitmeyelim !? '

eskiden anneler babalar nasıl çocuk büyütüyormuş, kitap, dpoktor mu varmış muhabbetine hiç girmeyeceğim. çünkü artık var. eskisi gibi şansa bırakmak ol-maz. ama öğrendiklerini kendi yapısına ve çocuğunun eğilimine göre süzmeli herhalde bir anne. her çocuk farklı, her aile farklı. ona göre bir tutum edinmeli. bunu her konu için söylüyorum, yemek yedirmek, uyku düzeni, oyuncaklar, oyunlar, kurallar vs.

yani biraz bilgi, biraz içgüdü ve duyguların yönlendirmesi. en azından benim şimdilik vardığım sonuç bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder