bir şey aramak isterseniz

2 Kasım 2010 Salı

kilo kilo kilo !

hiç bir zaman zayıfcacık bir kız olmadım. balık etli derler ya öyleyim işte. öyley-dim ! şimdi tam bir şişkoyum ! evet, itiraf ediyorum öyleyim.

doğumdan sonra hiç de hemen kilo verilmiyormuş. benim tecrübe ettiğim bu. eve ilk geldiğim günkü kilom neyse hala aynı yerdeyim. yani şöyle oldu: doğumdan sonraki ilk hafta dört kilo birden gitmişti, geriye sadece 5 kg fazlam kalmıştı, o da doğumdan önceki halime göre, sonra ben o dört kiloyu vakit kaybetmeden geri aldım. aslında ne ben verdim diyebilirim ne de aldım. zira ilk hafta içinde nasıl kilo vermek için bir şey yapmadıysam sonrasında almak için de bir şuçum olmadı. yani hapır hupur baklavalar falan yemedim.sadece ilk ay içinde tahin süte çok faydalı dedikleri için helva yemiştim ama kesinlikle makul ölçülerde idi. bugünkü aklım olsa onu da yemezdim ya...

şimdi, yarın dördüncü ay kontrolümüz var, doktorumuzun da fikrini alacağım. emziren annelerin diyet yapması konusunda. ama kendi araştırmalarım dahilinde şunu söyleyebilirim, altı ay olmadan diyete girmeye pek sıcak bakılmıyor. mesela gürkan kubilay ın muayenehanesini aradığımda bana telefonda yardımcı olan hanım son anda ayrıntıyı yakaladı ve henüz doğum yapan bayanların altı ay beklemesini istiyoruz, çünkü hormon dengesi henüz oturmamış oluyor dedi. aynı şeyi burada da izleyebilirsiniz.

beslenmeyi kesemiyorsunuz yani. vicdan azabı duyuluyor, yavrucuk altı ay sadece sütümü alsın istiyorum. ama en azından eski halime dönmeyi de istiyorum. biraz daha dişimi sıkacağım. bir yandan da hiç değilse aynı kiloda kaldığım için şükrediyorum. doğum sonrası muayenemizde doktorum seçil hanım elifcim, lohusalık döneminde kilo almamaya dikkat et demişti. hani veriliyordu zaten ifadesinde gözlerimle ona bakarak gülümsemiştim sadece. şimdi ne demek istediğini anlıyorum. neyseki etrafımdakiler de durumun farkında, bilinçliler. onu ye bunu ye diye baskı yapan yok. süte yönelik yani bol sıvı, işe yarayacak besin felsefesindeyiz.

oysa ben eski halime dönmek istiyorum, sadece dondurmayla bir öğünü geçiştirmek istiyorum !

kızıma not : evet annecim, son cümle sadece şakaydı, yoksa asla dondurma ana öğün olmaz.

1 yorum:

  1. Elif sana önerim bol hareket. Doruk 9 aylık oldu ve ben hala kilo veriyorum. Baya yogun emziriyorum ve ekstra hiçbirşey yapmıyorum şu anda. sütümün maşallahı var. ama ilk 4 ay bebe bisküvileri, helvalar, sütlü tatlılar, makarnalar, kompostolar hepsini yedim. şu anda enson lisede gördügüm kilomdayım. Bunun tek nedenide bol hareket. evin koşturmacası, bebekle hergün yapılan 1,5 - 2 saatlik açık hava yürüyüşleri. abartmadan sık sık ama herşeyden yemek. zaten 7. aydan sonra evde oturmak hic mümkün değil. verirsin merak etme fazlalıkları.

    YanıtlaSil