bir şey aramak isterseniz

11 Kasım 2010 Perşembe

ek gıda meselesi

önceki yazıda söylediğim gibi ececiğim dört aylık oldu. doktor kontrolümüz geçen haftaydı ve çok şükür sorunsuz geçti. her türlü gelişimi normalmiş fakat bir önceki aydan o güne kadar 400 gr almış olduğunu gördük.

bunun üzerine doktorumuz şöyle bir açıklama yaptı : ' kilosu normalin yani ortalamanın üzerinde. almış olduğu kilo ise az ve bu bir sonraki ay da azalacaktır. çünkü hareketlenmeye başladı. bunun için gıda takviyesi yapacağız. yalnız vereceklerimiz 'ek' gıda. ana besin yine anne sütü, açken meme emecek. aralarda diğerlerini yiyecek. '

ve hayatımızda bir dönem kapandı ! artık aramızda meyve suyu, sebze çorbası ve yoğurt var. bir de kaşık maması.

şu durumda programımız :
uyanınca anne sütü
meyve suyu
anne sütü
sebze çorbası
anne sütü
anne sütü
yoğurt
anne sütü
mama
ve tabi gece yine meme öğünleri
meyve suyuna elma ile başladık. bu hafta armut da katıldı. sebze çorbası kabak, havuç, patates, pirinç ve irmikten oluşuyor tabi mikro ölçülerde :) bunlar haşlanıyor ve süzgeçten geçiriliyor. 1 çay kaşığı zeytinyağı ekleniyor. yoğurdu kendim mayaladım, dışarıda olduğumuz zamanlarda ise yine doktorumuzun önerisi ile sütaş babymix veriyorum. mama da aptamil pirinçli kaşık maması.

he ece nasıl derseniz ? çokk tatlı ! elma suyu öğünü felaket! her yer lekeleniyor. çorba, yoğurt ve mamada favorisi yoğurt. mamayı da güzel yiyor. bu arada yemek dediğim önce o tatlı kaşığındaki minicik kısım tamamen dudaklarına geri itiliyor, oradan yalanarak yiyiliyor.
yavrucuğum daha kaşık olayını kavrayamadı. işte yarısı içeride yarısı dışarıda öyle yutuluyor.

benim hissttiklerimse yediklerinin miktarları çok az. anne sütünden asla kopmuş değiliz yani. hatta ben sıvı alımına daha bir özen gösterir oldum sütüm çok olsun diye. ece yi asıl doyuranın sütüm olduğunu bilmek istiyorum. minik kızım allahın bahşettiği mucize yemeğinden mahrum kalmasın istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder