bir şey aramak isterseniz

24 Ekim 2010 Pazar

kalbini kırarım virüs, bize uğrama !

çok şükür ece şimdiye kadar hasta olmadı. şimdiye kadar dediğim zaten üç buçuk aylık ömrü oldu henüz bebeğimin. ben hasta olur da burnu tıkanır diye korkuyorum mesela, emmesini engeller çünkü.

doktorumuz rota ile ilgili bizi uyardı ve aşısını olmamızı istedi. çocukları süründürüyor dedi. aşısı zorunlu değil bu arada ücretli olarak yapılıyor. ben de kuzenim zeynep ten biliyorum bu virütik hastalığı, o yavrucum da 3 yaşlarındaydı galiba, hastanede kalmıştı. allah uzak etsin bu virüs ateş, kusma ve şiddetli ishal yapıyor, dolayısıyla miniğin vücudunu da çok düşürüyor. eli kolu kalkmıyor yavruların güçsüzlükten.

virüs çok güçlü imiş ve oyuncakların ya da objelerin üstünde günlerce yaşayabilirmiş. yani elleri çok sık yıkamanın önemi burada da ortaya çıkıyor. korunmanın en iyi yolu da aşılama diyor rotavirusu.com. bu aşı bebeğinizin canını yakmıyor çünkü ağızdan veriliyor, benim en hoşuma giden yönü bu oldu.

ve tabi ki geçen sene h1n1 türü de türeyen sevgili grip. eski dost... bundan sonra gelme, uğrama, ayrılalım artık. bu hastalık da yine virütik, nefes yoluyla geçiyor, yani birine karşı öksürür ya da hapşırırken ona hastalık geçirebileceğimizi unutmayalım efendim lütfen. grip eklem ağrıları, ateş, boğaz ağrısı ve öksürükle başlıyor. bir yakınımızın eczacı bir tanıdığı grip ilaçla bir haftada ilaçsız yedi günde geçer gibi bir ifade kullanarak bana gripte ilaç kullanmanın gereksiz olduğunu ima etmişti. bebeklerde de keza çok iyi bakım, bol sıvı verilmesi ve c vitamini desteği ile hastalık atlatılıyor.

allah tam dileğim bebeğimin hiç hasta olmaması bu küçücük zamanında, ilerde de olmasın inşallah. ama biliyorum ki bir şekilde bulaşıyor bu mikro hastalık dağıtıcıları, tekrar söylüyorum virüs, bize gelme !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder