bir şey aramak isterseniz

6 Eylül 2010 Pazartesi

emzirmek ...

seni ilk kucağıma verdiklerinde yüzüne doya doya bakamadım. oysa dokuz ay boyunca yüzünü görebilmeyi beklemiştim çooook büyük bir merakla.
ama seni doyurma güdüsü, annenin memesinden gelen o mucize dolu sütü sana verme isteği bu merakın önüne geçti.
göğsümü açtım, seni oraya yönelttim sen o minicik ağzınla ham! beni yakaladın ...
kızım zaten kendin miniciktin, ağzın bir nokta kadar, allah çok büyük, sen o memeyi yakaladın ve sütünü içmeye başladın.

bu böyle mucizevi bir şey ve maalesef bazı bebekler bu mucizeden yeteri kadar yararlanamıyorlar. ben dilerim ki seni uzun süre emzirebilirim, zaten şu ana kadar anne sütünden başka bir şey almadın.

bebeklerin sağlığı için,güzel beslenmeleri için en az 6 ay sadece anne sütüyle beslenmeleri ve daha sonra  eğer gerekli ise ek besinlerle  anne sütüne devam etmeleri gerekiyor, doktorlar 2 yaşına kadar anne sütü verilmesini salık veriyor.

durum böyleyken 8 haftalık ücretli izin süresi bu beslenmeye yeterli gelmiyor,
bunun için blogcu anne ve çalışan gebe nin başlattığı hareketi destekliyor ve emzirme reformu gerekli diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder